Om å skrive blogg

Dagbok har eg ikkje skrive sidan eg gjekk på ungdomsskulen, og dette er kanskje litt i same leia. Det einaste skilnaden er vel at andre kan lese i dagboka mi no. Før var dagboka mi hemmeleg, men det som stod der vart ofte delt med venninnene, helst ei om gongen. Eg trur kanskje det er dit eg vil, dele tankar om litt av kvart, for dei som har lyst til å følgje meg.

torsdag 11. august 2011

Hald fast i sommaren

 No med sommaren på hell er det nok mange som ønsker å halde fast i sommaren litt lenger. Det ser ikkje ut som om vi får sommarvarme til å hjelpe oss med det,- mitt tips er MAT. Eg har vore i Hellas i sommar, med barna mine, tantebarna mine + bror og svigerinne. Vi hadde ein kjempefin tur, 2 1/2 veke med øyhopping. Øyene vi besøkte var Pasos, Naxos og Syros. (Reisetips og slikt kan eg kome tilbake til i eit seinare innlegg.

Åltså, hald fast i sommaren ved hjelp av mat, i mitt tilfelle gresk mat. Sjølvsagt er det viktig då at ein bestemmer seg for kva verknad maten skal ha, at ein stiller seg inn i mimremodus. Det kan kanskje vere lurt å ta på seg sommarkleda i same slengen, det er berre å skru opp varmen litt. Kanskje fleire er så heldige som meg og kan sitte ute, med kjøpevarme. Eg har laga ein heil meny her, og den er det jo berre å følgje for dei som vil det, men det viktigaste er å kose seg utover hausten, mimre og minnast sommaren og vere saman.

Til frukost anbefaler eg:
Youghurt naturell med litt flytande honning. Dette fekk vi ofte i Hellas, etter middag på nokre restaurantar. Vi ordna oss ofte frukost og lunsj sjølv i Hellas, og medan dei andre prøvde ut ulike fruktyoughurt, sverga eg til den gode greske youghurten. Her på desse kantar av landet er det ikkje gresk youghurt å få tak i, men matyoughurt fungerer også bra. Naturell inneheld mindre fett. Eg puttar i AXA sin FIREKORN,(sunn i følge test på nett), og banan. Fin start på dagen.

Til lunsj anbefaler eg:
Omelett med skinke/bacon. Skal ein gjere det på den greske måten er det ein heil til kvar person. 2 egg er sikkert nok. Brød er godt til, den lyse greske loffen er deilig men sikkert ikkje så sunn. Grovskive er bra.



Eit anna alternativ her er gresk salat. Det er berre så godt. Til ein person: 1-2 raude og gode tomatar, nokre tynne paprikaskiver, litt raudløk i halvsirklar, agurkbåtar, greske oliven(kalimata) og fetaost. Litt salt, litt oregano er fint, men det ein absolutt ikkje må hoppe over er olivenolje og eddik. Godt brød er viktig her også. Til salaten bør det vere tzatsiki. Det er også veldig enkelt å lage. Eg brukar eit beger med matyoughurt(restar er bra), ein raspa agurk, eit par fedd med kvitløk, salt, pepper, olje, eddik. Husk å sile vekk vatn frå agurken. Nokre siler youghurt naturell gjennom kaffieilter, men det er unødvendig etter at matyoughurten kom. Dei som har tilgang på gresk eller tyrkisk youghurt kan jo bruke det.







Kaffe frappe med is
Etter lunsj ein gong er det gjerne ispause/kaffipause. Her er det fleire forslag:
Is i høge glas



Is var veldig populært, både som kuler i glas, i kjeks, i milkshake, i banansplit og i kaffe frappe med is (min favoritt). Vi har ikkje spart på kaloriane i Hellas, men det spørst om ikkje dette bør vere helgemat. Det som er viktig om ein skal ha i seg alt dette er å servere i fine glas og nyte. Eg har ikkje oppskrifter på dette, men det er enkelt å lage både milksshake og frappe med blender. Til milkshake fyller du opp blenderen med is, litt isbitar, litt melk, (sukker, vaniljesukker), og den smaken ein måtte ønske. Isbitane gjer at det blir tjukkare. Kaffe frappe med is lager ein gjerne med neskaffe(espresso, for den er i pulverform). Eg såg at dei skumma dette opp med vatn, og blender fungerer nok fint. Målet er kvitt skum på toppen. Server med isbitar og vaniljeis. Sukker etter smak.

Banansplit

Vi har ete mykje godt til middag, men eg vil slå eit slag for moussaka. Dette er ein rett som eg helst lagar sjølv, for det var litt ymse det som vart servert. Fekk også nydeleg god moussaka i Hellas. Og her kjem ei skikkeleg oppskrift. 

Du treng: (til stor porsjon, men det tek så pass mykje tid at det berre er å lage mykje så ein får restar, likar restar)
Ildfast form
1 kg Kjøttdeig eller kverna lammekjøt
3 aubergin
2 x tomater på boks
tomatpurè
olje
4 løk
kvitløk
litt kanel(viktig)
andre krydder som: allehånde, nellik, muskat
salt og pepper
tomatpurè
(litt vin?)

Til sausen:
2 beger matyoughurt, 2 egg, 1 pk. fetaost.

Skjær auberginen i skiver på langs. Salte dei godt på begge sider, la dei ligge på kjøkkenhandklede eller kjøkkenpapir i ca 30 min. Då svetter dei ut bitterstoff og fuktighet. Skyll av saltet og la dei tørke godt. (Eg veit dei som berre tørker av saltet, men retten kan bli litt for salt då.)

Steik dei på begge sider i olje. (Dette tek litt tid, dei skal bli mjuke og gyllenbrune).

Dekk forma med aubergin, også oppetter sidene. Kjøttsausen (som har kokt ei stund- blir bedre av det) heller du oppå.

Til slutt saus. Det mest vanlege er kvit saus, men eg brukar ein youghurtsaus, både lettare og bedre. Eg brukar to beger med matyoughurt, og visper inn 2 egg. Så smuldrer eg ein pakke med fetaost over dette.

180 grader i 30-40 min.

Server gjerne med gresk salat og tzatsiki.

Til kveldsmat er det vin eller øl etter leggetid. Gjerne saman med litt greske oliven (kalamati), ei bok eller ein samtalepartnar eller fleire.

God haust.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar